CykloRumunsko 2009 – 3. část

1_085

Den 4: Transfagarash Highway

Nastal den D naší výpravy. Nejprve dojíždíme cestu kolem nádrže. Po cestě se před námi stěhuje stádo ovcí čítající několik set kusů. Vlněná masa úplně zaplavila silnici. Čekáme tedy hodnou chvíli, než se několika ovčákům a tlupě jejich psů podaří ovce nasměrovat na stráň pod námi.

Stairway to heaven

Kolem jedenácté se dostáváme zpět na magistrálu a začínáme stoupat. silnice je velmi dobře udržovaná, stoupání po asfaltu jde snáz než jsme čekali. Silnice se kroutí lesem kolem horské řeky s několika malými vodopády. Provoz není velký. Postupně se v průzorech začínají objevovat nejvyšší hřebeny. Vyjíždíme z lesa, cestu zpestřují estakády. Přeje nám počasí – svítí slunko, ale na vrcholcích se válejí těžké mraky. To přidává již tak krásným a barevným hrám na výrazu. S narůstající výškou přibývá i fotících a kochacích zastávek. Místy to vypadá, že silnice vede přímo do oblak. Krásu celé scenérie nemá cenu popisovat, vychutnejte si ji z fotek.

Stephan,cestovatel který dorazil za 45 dní z Berlína. Potkali jsme se na nejlepším místě,kde jsme mohli.

Ve čtyři hodiny přijíždíme k nejvyššímu bodu trasy, tunelu pod hlavním hřebenem(2050 m.n.m.). Jak se na místní poměry sluší, je neosvětlený. Hned po vjezdu do něj vidíme asi kilometr vzdálené světlo od výjezdu. Kolem cáká voda a troubící auta vytváří mohutnou ozvěnu. Zvláštní pocit… Na druhé straně stojí spousta stánků se suvenýry. Proti nám jede cyklista obtěžkán mnoha brašnami a vaky. Máváme na něj a pouštíme se řeči. Jmenuje se Štefan a je to Pan cestovatel. Vydal se z Berlína do Turecka a možná ještě dál. V Sedle seděl již 45.den . Vyměňujeme si s ním zážitky a fotíme si jeho CYKLOTURISTICKOU MAPU RUMUNSKA. Není sice o moc podrobnější než ta naše, ale naznačuje aslespoň reálnou kvalitu cest. Všichni si dáme na zahřátí doušek slivovice a pokračujeme.

Jezero Balea Lac. Původně měla být koupačka,ale nakonec to skončilo u noh.

My se stavujeme u jezera Balea Lac. Chtěli jsme se vykoupat, ale je taková kosa, že nám stačí opláchnout si nohy. A teď nás čeká sjezd až do nížiny. Silnici lemuje sposta opěrných zdí a propustků. V půlce stavíme u hotelu Balea Cascada a dáváme si zasloužené pivko. Pokračujeme a hledáme si nocleh. na radu Štefana přebrodíme říčku a zaleháme do zákrytu na druhé straně.

Noc trávíme na kraji cesty vedle Lacul Vidraru.

Cestu k highway nám ucpalo megastádo ovcí. Najednou byly všude okolo.

A už to začíná...

A už to začíná…

Přejezd říčky Capra, 1285m

Jelo se pod estakádami, kolem horské bystřiny.

Patníky u cesty nám ukazovali, jak cesta neubíhá

Čas na klobásku

Zánovní most

Vysokohorská verze trabantu

Klasika - kříž z lešenářských trubek

Klasika – kříž z lešenářských trubek

1_0661_0701_0711_0751_077

Tunel pod vrcholem: 2050m

Je neosvětlený,tak vidíme jen světýlko na konci. Po stěnách stéká voda a vytváří ozvěnu. Zajímavý pocit

Propustky cestou dolů

Kolem silnice nenacházíme místo na spaní a volíme variantu brod. Stan schováme za stromy na druhé straně řeky.

Den 5: přesun do Lotrului

Look back

Tenhle den pojímáme jako odpočinkový. Sjíždíme k hlavní silnici a po ní se přesouváme až do Talmaciu. Tady poprvé zkoušíme místní gastro. Objednáváme si jídlo, od číšníka jsme ale nebyli schopni pochopit, co to je. přinesl něco jako spálené kuřecí steaky s hranolkama, houskami a salátem. Maso bylo úplně bez chuti,ale zbytek dobrý. Z jedné porce jsme se oba najedli a stála nás jen dvanáct leu, dalším chodem byl typicky rumunský sendvič. K tomu samozřejmě pár piv…

1_098Po jídle odbočujeme na silničku do hor. Projíždíme Sadu a sérii dalších nádherných vesniček. Všude stáda koní, ovcí a něčeho, co vypadá jako buvol. Orientujeme se podle slovního popisu z průvodce a buzoly. Pořád se nás drží štěstí – potkáváme dost lesáků, kteří nám potvrzují směr. Cesta, se nejdříve tvářila upraveně, dokonce s asfaltem. Postupně přešla ve zpevněnou a zhoršovala se.

Stan si stavíme na jedné odbočce. Se soumrakem kolem projíždí Jeep s dvěma Němci. Zastavují u nás a ptají se,jestli chceme zůstat tady. Říkáme, že jo. Odpovídají,že to je že to je dobře, že by nás nechtěli střelit. Až teď jsme pochopili,že to jsou lovci a jedou na zvěřinu.

Cesta venkovem - zaprášená dacia a mizící cesta

Cesta venkovem – zaprášená dacia a mizící cesta

Avrig. Povozů je tu víc než aut

První gastro zážitek se odehrává v Talmaciu. Kus spáleného masa je bez chuti, napravuje to výborný salát,pečivo a především pivo

Drátů tu je dost

Typický kontrast: povoz x paneláky

Kolem Sadu míříme zpět do hor. Všude stáda koní

Terén je nenáročný, nasáváme idylku místních vesniček.

Cestu lemuje série vodopádů.

A přečerpávací elektrárna

Příspěvek byl publikován v rubrice Deníky se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.