Okolo hranic – 2. a 3. etapa

2. etapa Bruntál –Jablunkov

Cvilín

Další pokračování načínáme v druhé půlce dubna 2012. Tentokrát čáru kopírujeme poctivěji. Držíme se zásady, že bychom měli začínat na stejném místě, kde končíme předchozí etapu, a tak cestujeme vlakem do Bruntálu. Odtud na Krnov, kde pokoukáme po krásném centru a vyjedeme na rozhlednu Cvilín, která je bohužel zavřená. Pak rychle do Opavy, opět si projíždíme město a mizíme do Oderských vrchů. Spíme v lese kdesi za Budišovicema.

2. etapa
Návštěva Karolinky
Návštěva Karolínky

Ráno nás budí lesáci, kteří kácejí stromy kousek za naším stanem. Na nic nečekáme a svištíme na Ostravu. Začíná pravý industriálek. Na hlavní třídě v Porubě vaříme snídani a kafe, je neděle ráno,a tak u nás zastavuje několik hospodských zbloudilců. Kolem Odry míříme k hornickému muzeu a pak do centra. Cesta je docela hezká, čekali jsme tu všechno špinavější. Zastavujeme u Karolínky, kde Pája projektoval hřiště, projíždíme mega podzemní garáže a dáváme si v nich závody.Pak už mizíme kolem Kunčic a Šenova pryč. Další, pro nás stejně exotická zastávka, je v Havířove… Betonu už jsme nasycení,proto pokračujeme k Těrlicku a dál na Těšín. Před námi jsou krásně vidět zasněžené vrcholky Beskyd. V Těšíně zajedeme kouknout na polskou stranu k pevnosti. Tady se nám hodně líbí –je super světlo a parádní výhledy. Z Těšína šlapeme na Třinec. Ocelárny na kraji nám vyráží dech, všechno tu má hodně temnou atmosféru. Nejvíc nemůžeme z podavače, který sype do zásobníku celé vagóny uhlí. V jednotě kupujeme večeři a už za tmy s čelovkama jedeme spát do lesa nad Vedryni.

Třinecké železárny
Ostravsko Cyklotour 193
Překážková trať

Další den chodí prudké přeháňky, ale mezi nimi je azuro. Přes Nýdek razíme na Filipku. Za ní nás čeká překvapení – na cestě ještě leží sníh. A do toho polámané stromy. Hecujeme se, že to bude jen kousek a přejdeme to. Po 1/2 km brodění ve sněhu s kolem naloženým na rameni a přelézání spadlých smrků už začínáme být poněkud nasraní. Máme ale zdolat ještě celý kilometr. Hodně náročný úsek. Na Plenisku už sníh naštěstí ustupuje a stromy jsou odklizené. Máme zu grunt promáčené boty, a tak se rozhodujeme nijak extra to nehrotit a sjet na vlak do Jablunkova. Sjezdík nám vyšperkují krásné výhledy na zasněženou Malou Fatru.

3. etapa Třinec  – Uherský Brod

3. etapa

Stoupání na Polom

Po 2 měsících jsme opět v akci. Sraz dáváme až ve Třinci, Pája jede opět z Brna. Jelikož se nám nechce čekat na přípoj, nasedáme na kolo už v Třinci, a jedeme přes Jablunkov a Bukovec až na Hrčavu. Počasí nám nepřeje a od Bukovce vytrvale prší. Ohříváme se v Hrčavě v hospodě, ale vyhlídky nejsou moc přívětivé. Navečer zkoušíme popejet, ale pořád je to dost vlhké, a na silnější přepršky zastavujeme v autobusových čekárnách. Polskou hranici měníme za Slovenskou. Sjíždíme do Mostů u Jablunkova a pak na noc stoupáme pod Polom. Cesta nám dává zabrat a velkou část kola tlačíme.

Po červené na Bílý Kříž

Ráno je kosa jak blázen.Vůbec se nemůžeme zahřát, zvlášť když hned po sbalení stanu promokneme. Jsme pevně odhodlaní jet pěší červenou po hranicích. Malý i Velký Polom mají příhodné názvy –všude tu leží spousta stromů. A tak kolaspíš přenášíme a tlačíme, než bychom skutečně jeli. Krize nastává před Bílým Křížem, kde zkoušíme jet po lesácké cestě. Je úplně rozbahněná a z našich kol se rázem stávají bahnité bambule, paráda hlavně na přenášení přes stromy. Na Bílém Kříži dáváme pauzu a rozhodujeme se dál pokračovat po asfaltu.Bereme CT6181 a v Černé Ostravici myjeme kola.

I koně potřebují koupel

Za Bílou uhýbáme do údolí Smradlavky, zkoušíme sirný pramen (je fakt hnusnej) a víceméně po štěrku pokračujeme až na Bumbálku. Sjíždíme na Babskou a mně začíná lupat v kole. (Později jsem zjistil, že mi praskla osa u zadního kola.Jet s tím ale šlo). Dneska už jsme se v terénu vyblbli dost, a tak jedeme pod hřebenem Javorníků přes Karolinku až do Huslenek. Odbočujeme na Zděchov a opět terénem na Hradisko. Tady je cesta dobrá. Spíme kousek před Hradiskem.

Ráno se vyčasí a oteplí. Sušíme promoklé věci a užíváme si léta. Sjíždíme na Francovu Lhotu, Valašské Klobouky (tady mají epesní zmrzlinu), Slavičín a Uherský brod. V terénu jsme se vyřádili dosyta, takže celý dnešek hrneme po asfaltu.